Michael Bublé 『It's a beautiful day』和訳

I don't know why
You think that you could hold me
When you can't get by by yourself
And I don't know who
Would ever want to tear the seam of someone's dream

 

なんでかわかんないけど

君は僕がずっとそばにいると思ってる

自分のことさえ自分でできないのに

誰かの夢をひきちぎりたいと思う人のことなんて

僕は知らない


Baby, it's fine, you said that we should just be friends
While I came up with that line and I'm sure
That it's for the best
If you ever change your mind, don't hold your breath

 

君はただの友だちだって言った

僕がそれを思いついたけど

確かにそれが一番だよ

心変わりしたくても、期待すんなよ

 

'Cause you may not believe
That baby, I'm relieved
When you said goodbye, my whole world shines

Hey hey hey

 

君は信じないかましれない

でも僕は安心してるんだ

君と別れられて、人生が輝きだした


It's a beautiful day and I can't stop myself from smiling
If we're drinking, then I'm buying
And I know there's no denying

 

今日はいい日だ

笑わずにはいられないよ

もし飲んでたら、買い物でもしてたところだ

間違いない


It's a beautiful day,

the sun is up, the music's playing
And even if it started raining
You won't hear this boy complaining
'Cause I'm glad that you're the one that got away
It's a beautiful day

 

今日はいい日だ

太陽が上がって、音楽が鳴っている

もし雨が降ったとしても全く構わない

君は文句を言っても聞かないだろうな

だって、僕は君がいなくなってくれて嬉しいから

今日はいい日だ

 

It's my turn to fly, so girls, get in line
'Cause I'm easy, no playing this guy like a fool
Now I'm alright
Might've had me caged before, but not tonight

 

僕が自由になる番だ

さあ君たち、並んで

だって僕は穏やかだ

馬鹿みたいに、僕を手玉に取るなよ

もう僕は大丈夫

前はかごに閉じ込められてたかもしれないけど、

今夜は自由だ

 

And you may not believe
That baby, I'm relieved
This fire inside, it burns too bright
I don't want to say "so long," I just want to say "goodbye"

 

君は信じないかもしれないけど

僕は安心してるんだ

この火の中は明るく燃え上がってる

「またね」なんて言いたくない

ただ「さようなら」って言うだけさ

 

It's a beautiful day and I can't stop myself from smiling
If we're drinking, then I'm buying
And I know there's no denying


今日はいい日だ
笑わずにはいられないよ
もし飲んでたら、買い物でもしてたところだ
間違いない

 

It's a beautiful day,
the sun is up, the music's playing
And even if it started raining
You won't hear this boy complaining
'Cause I'm glad that you're the one that got away
It's a beautiful day


今日はいい日だ
太陽が上がって、音楽が鳴っている
もし雨が降ったとしても全く構わない
君は文句を言っても聞かないだろうな
だって、僕は君がいなくなってくれて嬉しいから
今日はいい日だ

 

'Cause if you ever think I'll take up
My time with thinking of our break-up
Then, you've got another thing coming your way
'Cause it's a beautiful day

 

君がもし、僕が君と別れたこといつまでも引きずってるなんて思ってるなら

そんなのは間違いだ

だって今日はいい日だから


Beautiful day
Oh, baby, any day that you're gone away
It's a beautiful day

 

いい日だ

ああ、君が去っていった日はいつだって

いい日だ