Michael Bublé 『I'm your man』和訳

If you want a lover
I'll do anything you ask me to
And if you want another kind of love
I'll wear a mask for you

 

恋人がほしいなら

君がしてほしいこと何でもするよ

それが思ってるのと違うんだったら、

仮面をつけて演じるよ


If you want a partner
Take my hand
Or if you want to strike me down in anger
Here I stand
I'm your man


パートナーがほしいなら

手をとって

怒って殴り倒したいなら

ここにいるから

僕は君のものだよ

 

If you want a boxer

I will step into the ring for you

And if you want a doctor

I'll examine every inch of you

If you want a driver

Climb inside

Or if you want to take me for a ride

You know you can, 'cause

I'm your man


ボクサーがいいなら
君のためにリングを入ろう
医師がいいなら
君のあらゆる長さを測ろう
ドライバーがいいなら
乗ってよ
私を乗せたいなら
君ならできるよ、だって
僕は君のものだから


Ah, the moons too bright

The chains too tight

The beast won't go to sleep

I've been running through these promises to you

That I made and could not keep

Ah, but a man never got a woman back

Not by begging on his knees

I'd crawl to you, baby

And I'd fall at your feet

I'd howl at your beauty

Like a dog in heat

And I'd claw at your heart

And I'd tear at your sheet

I'd say please, 'cause

I'm your man


ああ、月は明るすぎる
鎖はきつすぎる
獣は決して寝ないだろう
僕は君との約束を守ってきた
約束したけど守れなかった約束をね
ああ、でも男は戻ってその女性を手に入れられなかった
彼はひざまずいて懇願したけどね
君のもとまで這っていくよ
君の足元に行きたい
僕は君の美しさに唸っちゃうよ
火の中の犬のように
それで君の心を引っ張るよ
それで僕は君のシーツを引き裂くよ
お願いって言うよ、だって
僕は君のだから

 

And if you've got to sleep

A moment on the road

I will steer for you

And if you want to work the street alone

I'll disappear for you


それでもし君が寝てしまったら
道端で
僕は君を導くよ

それでもし、一人で君が歩きたいなら

僕は消えるよ


And if you want a father for your child

Or only want to walk with me a while

Across the sand, well

I'm your man

 

それで君の子供の父親がほしいなら
それか、しばらくの間私と一緒に散歩したいなら
砂浜を横切ってね
僕は君のものになるよ